Zdrowsza wersja tradycyjnej sałatki

przepis
zdrowsza wersja tradycyjnej sałatki
03Lip
składniki

słoik mieszanki warzywnej (marchew, groszek, kukurydza) 

2 jajka

kalafior

średniej wielkości cebula

3 ogórki kiszone

małe jabłko

szczypiorek

musztarda

sól, pieprz

+ jogurt naturalny/ jogurt grecki, gęsty/ oliwa

Przepis

Czas przygotowania: 40 minut

Czas przyrządzenia: 40 minut

Sałatka warzywna - znana chyba każdemu, idealna na imprezy, czy spotkania ze znajomymi. Ta tradycyjna, zazwyczaj zawiera jednak dużą ilość majonezu. Bardzo prosto można przepis zmodyfikować na nieco zdrowszy - z kalafiorem, bez ziemniaków, polany oliwą, bądź jogurtem.

Zdjęcie zdrowsza wersja tradycyjnej sałatki #1
sałatkawarzywna

Gotujemy jajka i kalafior - mozna we wspólnym garnku (jajka wkładamy od razu do zimnej wody, wyjmujemy po 7 minutach od czasu jej zagotowania, kalafior wkładamy dopiero do wody wrzącej, solimy ją po wyjęciu jajek, dzięki czemu nie wchłonie zbyt dużo soli, uważamy aby go nie rozgotować)

Mieszankę warzyw odcedzamy i wsupujemy do miski. Drobno, w kostkę kroimy cebulę, jabłko, szczypiorek i ogórki, które odciskamy z nadmiaru wody. Na koniec dodajemy pokrojone jajka i podzielony na różyczki, ostudzony kalafior. Wszystko mieszamy, dodajemy łyżeczkę musztardy, solimy, pieprzymy według uznania.

Polewamy sałatkę oliwą, bądź dodajemy (zamiast majonezu) około 3 łyżeczki jogurtu.

następna inspiracja
Zobacz nasze filmy:
SKOMENTUJ
następna inspiracja
ZOBACZ RÓWNIEŻ